Σάββατο, 3 Ιουνίου 2017

Απειλούν κι από πάνω οι Έλληνες εφοπλιστές: Αν φύγουμε, η Ε.Ε θα χάσει το 50% της ναυτιλίας

ΣΤΗ ΓΝΩΣΤΗ ΤΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΚΑΤΕΦΥΓΕ Η ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ, ΑΥΤΗΣ ΤΩΝ ΑΠΕΙΛΩΝ ΠΕΡΙ ΦΥΓΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΝΗΟΛΟΓΙΟ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΤΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΟΙΜΠΛΕ
Ο κ. Σόιμπλε έκανε δηλώσεις για το ελληνικό πρόγραμμα και το ζήτημα του χρέους, κατά τη διάρκεια συνεδρίου, την Πέμπτη (02/06/2017). Ασκώντας κριτική στην ελληνική κυβέρνηση και τον Αλέξη Τσίπρα, μεταξύ άλλων ανέφερε: «Αναδείχθηκε στην εξουσία, υποσχόμενος να καταργήσει τα προνόμια για τους εφοπλιστές, αλλά τελικά δεν έκανε τίποτα».

Όπως φαίνεται, η δήλωση του Γερμανού υπουργού Οικονομικών ενόχλησε ιδιαιτέρως την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, καθώς ο πρόεδρός της, Θεόδωρος Βενιάμης έσπευσε να απαντήσει. Τη σκυτάλη, στη συνέχεια, πήραν «εφοπλιστικοί κύκλοι» για να αναλύσουν τον ανταγωνισμό τους με τους Γερμανούς συναδέλφους τους, ώστε να αποδώσουν τις δηλώσεις Σόιμπλε ακριβώς στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων του γερμανικού εφοπλιστικού κεφαλαίου.
Το γεγονός αυτό, βέβαια, δεν αναιρεί την αλήθεια των δηλώσεων του Γερμανού υπουργού Οικονομικών, ότι δηλαδή η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έκανε στροφή 180° και αντί να ανακατανείμει δίκαια τα φορολογικά βάρη, επέλεξε να υποταχτεί στις απαιτήσεις των «ιερών αγελάδων» της ναυτιλίας.
Εντύπωση προκαλεί, ότι οι «εφοπλιστικοί κύκλοι» χρησιμοποιούν τη γνωστή απειλή για φυγή πλοίων και εταιρειών από το ελληνικό νηολόγιο, δίνοντάς της ευρωπαϊκή διάσταση. Ο ελληνικός εφοπλισμός, λένε, αποτελεί το 50% της ευρωπαϊκής ναυτιλίας. Αν, λοιπόν, αλλάξει το καθεστώς των σκανδαλωδών φοροαπαλλαγών τους και κατευθυνθούν σε σημαίες ευκαιρίας τρίτων χωρών, η ευρωπαϊκή οικονομία θα υποστεί πλήγμα, λένε στον Βόλφγκανγκ Σόιμπλε και στην Κομισιόν.
Δεν διστάζουν δε, να επαναφέρουν το φιάσκο της «οικειοθελούς συνεισφοράς», ισχυριζόμενοι ότι «η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα σύσσωμη ανταποκρίθηκε στην ανάγκη για ενίσχυση των εσόδων της εθνικής οικονομίας, αποφασίζοντας εδώ και τέσσερα χρόνια σε εθελοντική βάση, τον διπλασιασμό της φορολογικής της υποχρέωσης». Τα ποσά που έχουν καταβάλει αποτελούν «ψίχουλα» σε σχέση με τα ιλιγγιώδη κέρδη τους.
Τέλος, κάνουν και παραινέσεις ότι «η ελληνική κυβέρνηση δεν θα πέσει στην παγίδα να έρθει αντιμέτωπη με την ελληνική ναυτιλία, γιατί τότε η χώρα θα κινδυνεύσει να χάσει τον πρώτο παραγωγικό πυλώνα της προς όφελος άλλων κρατών με ανταγωνιστική ναυτιλία». Το πρόβλημα είναι ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-Ανεξάρτητων Ελλήνων δέχεται υποτακτικά όλες τις απαιτήσεις τους, αδιαφορώντας για την κοινωνική δικαιοσύνη.
Αναλυτικά, η δήλωση του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρου Βενιάμη:
«Απορία δημιούργησε στην ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα η αδικαιολόγητη πρόσφατη επίθεση του Γερμανού Υπουργού Οικονομικών κ. Σόιμπλε κατά της χώρας μας με αιχμή του δόρατος τον ελληνικό εφοπλισμό.
Ο κ. Σόιμπλε, αγνοώντας με εμμονή το ιδιαίτερα ευνοϊκό καθεστώς που διέπει τη γερμανική ναυτιλία, στρέφεται με τις δηλώσεις του εναντίον της ελληνικής ναυτιλίας που τυχαίνει όμως να εκπροσωπεί και το 50% της κοινοτικής, μια πρωτιά που μάλλον ενοχλεί.
Σε μία περίοδο που η Ευρωπαϊκή Ένωση καλείται να προασπίσει, αλλά και να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας της έναντι του σκληρού ανταγωνισμού από ναυτιλιακά κέντρα εκτός Ευρώπης, οι επικρίσεις του κ. Σόιμπλε είναι προκλητικά αβάσιμες.
Δημιουργείται επίσης το ερώτημα μήπως η αποτυχία της γερμανικής ναυτιλιακής πολιτικής, που παρόλες τις ευνοϊκές ρυθμίσεις σε όλα τα επίπεδα (πλοιοκτησία, διαχείριση, φυσικό πρόσωπο), δεν κατάφερε να στηρίξει τη ναυτιλία της, είναι το κίνητρο που υποκινεί τον Υπουργό στις δηλώσεις αυτές.
Αν στόχος των δηλώσεών του είναι να τορπιλίσει τους στενούς δεσμούς της ελληνικής ναυτιλίας με τον τόπο της, αποδεικνύεται ότι δεν επιθυμεί να δει την Ελλάδα σε αναπτυξιακή πορεία.
Προς γνώση του κ. Σόιμπλε, η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα σύσσωμη ανταποκρίθηκε στην ανάγκη για ενίσχυση των εσόδων της εθνικής οικονομίας, αποφασίζοντας εδώ και τέσσερα χρόνια σε εθελοντική βάση, τον διπλασιασμό της φορολογικής της υποχρέωσης, αν και αυτή απολαμβάνει ιστορικά συνταγματικής προστασίας, μια πρωτοβουλία που αποδεικνύει έμπρακτα την ενότητα αλλά και την συνέπειά της απέναντι στον τόπο της».


Εφοπλιστικοί κύκλοι προσθέτουν ότι «και κατά το παρελθόν ο κ. Σόιμπλε, έχει επανειλημμένα ζητήσει από την Ελλάδα να φορολογήσει τους εφοπλιστές, ώστε να μην έχει ανάγκη επιπλέον δανεισμό. Ωστόσο –όπως αναφέρουν εφοπλιστικοί κύκλοι – πίσω από τις δηλώσεις Σόιμπλε βρίσκεται το γεγονός ότι μεγάλο μέρος του στόλου που προσπάθησε να "χτίσει" η Γερμανία αγοράστηκε από Έλληνες εφοπλιστές. Κι αυτό, παρ' όλο που η Γερμανία έχει δημιουργήσει το καλύτερο φορολογικό πλαίσιο στην Ευρώπη για τη ναυτιλία, επισημαίνουν οι ίδιοι κύκλοι.
Παράλληλα, όμως, επισημαίνουν ότι ο κ. Σόιμπλε κάνει λάθος στην κριτική του, γιατί η ελληνική ναυτιλία αποτελεί τμήμα της ευρωπαϊκής και εάν στραφεί σε άλλες χώρες εκτός Ευρώπης, η απώλεια θα είναι σημαντική. Επομένως, η ελληνόκτητη ναυτιλία, ως εθνικό κεφάλαιο, πρέπει να παραμείνει στο ίδιο θεσμικό πλαίσιο προκειμένου να μη στερηθεί η Ελλάδα και η Ευρώπη τον παραγωγικό αυτό πυλώνα και τα συνακόλουθα οφέλη του, ιδιαίτερα στην κρίσιμη οικονομική συγκυρία που διανύουμε.
Πριν λίγους μήνες μάλιστα ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας, Αλεξάντερ Ντομπρίντ, μιλώντας στο ετήσιο δείπνο της ένωσης Γερμανών εφοπλιστών Verband Deutscher Reeder, δεσμεύτηκε για τη χορήγηση στους Γερμανούς εφοπλιστές κρατικής στήριξης σε θέματα επανδρώσεων και ασφαλιστικών εισφορών.
Ο Ντομπρίντ διαβεβαίωσε τα μέλη της Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών πως το Βερολίνο θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της γερμανικής πλοιοκτησίας. Οι αναφορές αυτές ακολούθησαν τις υποσχέσεις της Γερμανίδας καγκελαρίου Άνγκελα Μέρκελ στη Verband Deutscher Reeder για κίνητρα προσέλκυσης πλοίων στη γερμανική σημαία.
Κύκλοι της ελληνόκτητης ποντοπόρου ναυτιλίας αποδίδουν τις δηλώσεις Σόιμπλε σε πιέσεις ανταγωνιστικών ευρωπαϊκών ναυτιλιακών συμφερόντων. Και αυτό παρά το γεγονός πως σύμφωνα με τη μονάδα φορολογικών υπηρεσιών της Deloitte, ο ελληνικός φόρος χωρητικότητας (που επιβάλλεται επί του tonnage του στόλου) εκτιμάται πως είναι τρεις φορές μεγαλύτερος από τον δεύτερο υψηλότερο στην Ε.Ε. και δέκα φορές μεγαλύτερος από αυτόν της Μάλτας. Μάλιστα, ο ίδιος συμβουλευτικός οίκος υπολογίζει πως ένας Έλληνας πλοιοκτήτης καταβάλλει φόρο 66.770 ευρώ για ένα δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 51.000 τόνων (dwt) και 68.328 ευρώ για ένα φορτηγό 58.000 dwt, τη στιγμή που για πανομοιότυπα πλοία ένας Γερμανός εφοπλιστής καταβάλλει 22.037 ευρώ και 23.850 ευρώ, αντίστοιχα.
Παρά ταύτα και σε αντίθεση με την ελληνόκτητο ναυτιλία, η οποία συνεχίζει να μεγεθύνεται και να εκσυγχρονίζεται, η γερμανική συρρικνώνεται: η ένωση Γερμανών εφοπλιστών ανακοίνωσε πέρυσι πως ο γερμανικός εμπορικός στόλος μειώθηκε για τρίτη χρονιά στα 3.122 πλοία. Αυτό ισοδυναμεί με μείωση 17% από τα υψηλά του το 2012. Μόνον το 2015 μειώθηκε κατά 117 πλοία. Συνολικά φέτος πουλήθηκαν 182 πλοία συμπεριλαμβανομένων 68 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τύπος που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του γερμανικού στόλου. Πολλά από αυτά πωλήθηκαν σε Έλληνες.
Εφοπλιστικοί κύκλοι πιστεύουν ότι παρά τα όσα λέει ο κ. Σόιμπλε, η ελληνική κυβέρνηση δεν θα πέσει στην παγίδα να έρθει αντιμέτωπη με την ελληνική ναυτιλία, γιατί τότε η χώρα θα κινδυνεύσει να χάσει τον πρώτο παραγωγικό πυλώνα της προς όφελος άλλων κρατών με ανταγωνιστική ναυτιλία».

newsbomb.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Οι διαχειριστές του ιστολογίου δε φέρουν ευθύνη για σχόλια των αναγνωστών.
Σεμνα και ταπεινα παρακαλω και στη μητρική σας γλώσσα για να μεταφράζονται

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...